RZA - Opel Campo CAS 32 - Tatra 815 CAS 12 - Tatra 111 VW TransporterCAS 15 - Mercedes-Benz Atego
Popis:
Dopravní automobil Volkswagen Transporter T4 Syncro se řadí mezi lehké požární automobily a je určen k přepravě družstva 1+6. Velký zavazadlový prostor vozu poskytuje dostatek místa i pro přenosnou motorovou stříkačku, která v případě potřeby může být využita ke zřízení čerpacího stanoviště. Pro zvětšení zavazadlového prostoru lze demontovat zadní sedačky. Toto vozidla bylo v roce 2011 získáno bezúplatným převodem majetku od Policie ČR a vlastními silami upraveno na hasičský speciál určený pro přepravu osob.
Volací znak: HMB 476
|
Technický popis: |
K pohonu vozidla Volkswagen Transporter T4 Syncro se používá zážehový pětiválcový motor o objemu 2,5 cm3 s výkonem 85 kW. Pohonná jednotka je zabudována v motorovém prostoru napříč ke směru jízdy. Ve spodní části bloku motoru je umístěn klikový hřídel, který je uchycen v ložiskách. Přes kluzná ložiska jsou s klikovým hřídelem spojeny ojnice. Dno motoru je tvořeno olejovou vanou, která zachytává motorový olej potřebný pro mazání a chlazení. Nahoře je k bloku motoru přišroubována hlava válců vyrobená z hliníku. Sběrná potrubí výfuku a sání jsou pevněny na jedné stráně hlavy válců. Nahoře v hlavě válců je umístěn váčkový hřídel, který je poháněn ozubeným rozvodovým řemenem od klikového hřídele. Váčkový hřídel pohání přes hydraulická zdvíhátka svisle zavěšené sací a výfukové ventily. Mazání motoru obstarává olejové čerpadlo, které je upevněno na klikové skříni a je poháněno od klikového hřídele. Čerpadlo chladící kapaliny je umístěno vpředu klikové skříni a je poháněno ozubeným rozvodovým řemenem. Převodovka má 5 rychlostních stupňů pro jízdu vpřed a jeden rychlostní stupeň pro jízdu vzad. Přední náprava je provedena jako lichoběžníková. Je opatřena tlumiči a podélnými torzními tyčemi, které jsou ukotveny na horních příčných ramenech. Nosným prvkem přední nápravy je příčný nosník, který je našroubován na karosérii. K tomuto nosníku je přes příslušná lůžka našroubován také motor s převodovkou. Vedení kol přebírají ramena nápravy, která jsou uložena v pryžových lůžkách na nosníku. Hnací síla motoru je přenášena na přední kola přes dva kloubové hřídele, které jsou vybaveny vždy dvěma stejnoběžnými klouby. Zadní náprava je tvořena šikmými rameny, na kterých jsou zavěšena zadní kola. Ve spojení s krátkými vynutými pružinami vytváří tento konstrukční typ velice malé podběhy blatníků a extrémně nízko položené dno úložného prostoru. Karosérie vozidla je samonosná a je vyrobena z ocelového plechu. Podloha, střecha, blatníky a boční části jsou svařeny, případně jsou slepeny lepidlem na kov. Kapota motoru, sklopná záď a dveře jsou přišroubovány a všechna okna jsou přilepena.
|
Technické údaje:
- Délka: 4 900 mm
- Šířka: 1 840 mm
- Výška: 2 150 mm
- Rozvor: 2 920 mm
Podvozek:
- Tovární značka, typ: Volgswagen samonosná-kombi
- Výrobce: Volgswagen AG, SRN
Motor:
- Typ motoru: Volgswagen AG, SRN
- Výkon motoru: 85 kW / 5 000 ot/min
- Zdvihový objem: 2 461 cm3
|
Hmotnosti vozidla:
- Pohotovostní: 1 945 kg
- Užitečná: 855 kg
- Celková: 2 800 kg
Ostatní technické údaje:
- Počet míst k sezení dle TP: 7
- Maximální rychlost: 162 km/h
- Rok výroby: 1996
|